
Patru tuneluri feroviare, dintre care două vor avea lungimi de șapte kilometri și alte două de cinci kilometri, sunt în construcție pe traseul viitoarei linii Brașov–Sighișoara. Acestea vor deveni cele mai lungi din țară, depășind considerabil tunelul actual de pe ruta Brașov–Întorsura Buzăului, care are doar patru kilometri și a fost construit acum peste nouă decenii.
Mașinile de forat, denumite uneori „cârtițe”, au realizat deja patru kilometri de galerii subterane, reprezentând aproximativ o cincime din lungimea totală planificată. Progresul general al lucrărilor este estimat la peste 53%, iar forajul continuă în ritm alert.
Cele două tuneluri de la Ormeniș, fiecare de șapte kilometri, înregistrează cea mai mare avansare, cu peste 3.750 de metri forați de fiecare dintre cele două mașini dedicate. Pe celălalt tronson, la Homorod, unde tunelurile vor avea 5,1 kilometri, forajul a început mai târziu, dar progresează constant.
Odată finalizată, noua linie va reduce drastic timpul de călătorie. În prezent, o călătorie cu trenul între Brașov și Sighișoara durează peste trei ore, dar pe viitor acesta va fi scurtat la sub o oră, mai ales pentru trenurile care nu fac opriri intermediare.
Pe lângă forajul tunelurilor, lucrările includ și construcția de terasamente, consolidarea structurilor existente, precum poduri și viaducte, precum și aplicarea de hidroizolații și betonări în zonele cheie. Toate activitățile sunt monitorizate constant, inclusiv din punct de vedere al siguranței, cu verificări ale gazelor din interiorul galeriilor.
Proiectul, care se întinde pe o distanță de 128 de kilometri, va mai dura câțiva ani până la finalizare, dar promite să aducă o îmbunătățire majoră a infrastructurii feroviare din centrul țării.