
Gigantul francez de retail Carrefour a decis să se retragă din una dintre cele mai importante piețe europene. Compania a încheiat un acord pentru vânzarea activităților din Italia către NewPrinces, un important producător de alimente și băuturi.
Divizia italiană a Carrefour, care deține 1.188 de magazine, a înregistrat pierderi operaționale de 67 de milioane de euro în ultimul an, în ciuda unei cifre de afaceri de 4,2 miliarde de euro. Vânzarea, realizată la un preț simbolic, urmează să contribuie la consolidarea profitabilității grupului.
În paralel, Carrefour a raportat un profit net de 210 milioane de euro în primul trimestru al anului, în scădere cu 33% față de aceeași perioadă a anului trecut. Totuși, cifra de afaceri a crescut cu 3,7%, ajungând la 46,56 miliarde de euro. Performanța a fost susținută în principal de piața franceză, spaniolă și braziliană.
Alexandre Bompard, directorul general al grupului, a fost reconfirmat în funcție până după 2026, după opt ani de conducere.
În România, Carrefour rămâne un jucător important, cu o rețea extinsă de 341 de magazine, inclusiv hipermarketuri, supermarketuri și puncte de proximitate.