
Un nou segment de cale ferată a fost pus în funcțiune joi între Bârzava și Vărădia, marcând un pas important în modernizarea infrastructurii feroviare din vestul României. Tronsonul, care face parte din magistrala 200 (Arad – Deva), are o lungime totală de aproape 16 km și include lucrări de artă impresionante, printre care două poduri peste râul Mureș și tunelul Bata, cu o lungime de 603 de metri.
Proiectul, care a durat opt ani, permite acum trenurilor să circule inițial cu 120 km/h, urmând ca ulterior viteza să fie crescută până la 160 km/h. Modernizarea va îmbunătăți semnificativ timpii de parcurs pe ruta Bârzava – Ilteu, unde trenurile de călători vor putea atinge viteze maxime pe o distanță de 36 de km.
Pe lângă infrastructura principală, au fost realizate 25 de lucrări de artă și 7 construcții civile, iar sistemul de centralizare electronică a fost instalat pentru a asigura siguranța circulației. De asemenea, a fost deschis un nou punct de oprire (Lalasinț), iar stația Vărădia beneficiază acum de o clădire modernă și o pasarelă pietonală.
Pe prima linie, unde lucrările sunt în faza finală, traficul feroviar va fi reluat în aproximativ două luni, odată cu finalizarea reconfigurării căii ferate în stația Vărădia. Aceste investiții contribuie la fluidizarea transportului feroviar și la reducerea timpilor de călătorie în regiune.