
Dacia Sandero, liderul european de vânzări în 2024, a înregistrat o scădere de 8% în primele șase luni ale anului 2025, ajungând la 151.000 de unități vândute. Un factor semnificativ care a influențat această reducere a fost întârzierea lansării programului Rabla în România, conform unui reprezentant al mărcii.
Pe plan global, Dacia a vândut 356.084 de autovehicule în prima jumătate a anului, cu o ușoară scădere de 0,7% față de aceeași perioadă din 2024. Această situație se datorează și faptului că noua generație Duster este comercializată în Turcia sub sigla Renault.
Frank Marotte, responsabil cu vânzările și marketingul Dacia la nivel mondial, a menționat că obiectivul pentru acest an este de 700.000 de unități, comparativ cu 674.000 în 2024. Totuși, el recunoaște că condițiile de piață sunt dificile, iar prognozele rămân incerte.
Sandero, care reprezintă peste 40% din vânzările totale ale mărcii, a înregistrat o scădere de aproape 10%. Acest declin se explică parțial prin reducerea cererii în Franța și Italia, piețe cheie pentru Dacia, dar și prin efectul amânării Rabla în România. Programul, care trebuia să înceapă la începutul anului, a fost relansat abia în a doua jumătate, cu un buget redus și subvenții mai mici pentru mașinile electrice.
Printre celelalte modele Dacia, Duster a atins 108.000 de unități vândute, iar Spring, aproape 20.000. Noul SUV Bigster a depășit 17.000 de livrări, cu 38.000 de comenzi înregistrate, dintre care peste două treimi au optat pentru versiunea hibridă.
În Europa, Dacia a crescut ușor, cu 1,1%, atingând o cotă de piață de 4,5%. Hibridele au reprezentat 17% din totalul vânzărilor în primele șase luni.
Pe fondul acestor evoluții, producătorul românesc se confruntă cu provocări, dar menține ambiția de a-și consolida poziția pe piețele europene și internaționale.