
Un raport recent evidențiază poziția de top a portului Constanța în peisajul maritim european. În ciuda unei ușoare scăderi a traficului total de mărfuri în Uniunea Europeană în anul trecut, portul românesc și-a menținut locul în primul eșalon al terminalurilor portuare din continent.
Clasamentul este condus de Rotterdam, un colos al logisticii, care a gestionat aproape 160 de milioane de tone de marfă. Acest port neerlandez beneficiază de o poziție geografică privilegiată și de infrastructură de ultimă generație, fiind un punct nodal esențial pentru comerțul transcontinental.
Pe locul secund se situează portul Anvers, cu un volum de circa 119 milioane de tone. Fuziunea cu Zeebrugge i-a consolidat capacitatea, transformându-l într-un centru versatil, deservind atât mărfuri containerizate, cât și produse vrac.
Surpriza clasamentului a fost portul polonez Gdańsk, care a urcat pe treapta a treia a podiumului, depășind vechiul competitor Hamburg. Performanța sa a fost remarcabilă, înregistrând creșteri semnificative atât la mărfurile lichide, cât și la containere.
Portul Constanța se află pe locul opt în acest top european, consolidându-și statutul de principală interfață maritimă a României și una dintre cele mai dinamice porți de acces către Marea Neagră.